UCZNIOWIE / RODZICE / PRAWNI OPIEKUNOWIE

INFORMACJA

dotycząca przetwarzania danych osobowych

UCZNIOWIE/RODZICE/OPIEKUNOWIE PRAWNI UCZNIÓW

Z uwagi na obowiązek stosowania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej Rozporządzenie RODO aktualne będą poniższe zasady związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych :

  1. Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa w Lisewie Malborskim, ul. 10 Marca 51, Lisewo Malborskie 82-224 Lichnowy. Kontakt z administratorem możliwy jest osobiście lub korespondencyjnie na wskazany adres, telefonicznie pod numerem tel. 55 271 21 26 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@splm.pl
  2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, a także przysługujących w tym zakresie praw można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym w Jednostce za pomocą poczty elektronicznej:  iod@mainsoft.pl
  3. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe uczniów/rodziców/opiekunów prawnych zgodnie z  art. 6 ust. 1 lit. a lub c Rozporządzenia RODO w celu:
  • wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze,
  • w pozostałych przypadkach – na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.

Administrator przetwarza dane osobowe w celu wypełnienia obowiązków prawnych w szczególności
na podstawie:

  • ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
  • ustawy  z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
  • ustawy  z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej,
  • przepisy wykonawcze do wskazanych ustaw, w szczególności Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania,  działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji,
  • a także innych aktów prawnych regulujących działalność Placówki.
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu dla jakiego zostały zebrane, zgodnie z terminami określonymi w obowiązujących w przepisach prawa, w szczególności Ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach a także Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
  2. Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane upoważnionym z mocy prawa podmiotom, w tym organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne w zakresie i celach wynikających z przepisów prawa, dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje Administrator, w celu utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów, podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, w celu dostarczenia korespondencji, podmiotom z którymi współpracuje Administrator na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych.
  3. Wizerunek i dane osobowe uczniów (imię i nazwisko) mogą być umieszczane na stronie internetowej szkoły lub innych mediach w celu promocji działań dydaktyczno-wychowawczych szkoły i osiągnięć uczniów. Dane te są przetwarzane na podstawie dobrowolnej, pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych ucznia.
  4. Osoba, której dane przetwarzane są na podstawie zgody wyrażonej przez tę osobę ma prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wycofanie zgody można zgłaszać pisemnie na adres siedziby Administratora.
  5. W związku z przetwarzaniem udostępnionych przez Panią/Pana danych osobowych, w sytuacjach przewidzianych w Rozporządzeniu RODO przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do swoich danych (art. 15 Rozporządzenia RODO), sprostowania (art. 16 Rozporządzenia RODO), usunięcia (wyłącznie w przypadkach określonych w art. 17 Rozporządzenia RODO), ograniczenia przetwarzania (art. 18 Rozporządzenia RODO).
  6. Podanie danych dla realizacji obowiązków prawnych jest obligatoryjne, a obowiązek podania danych wynika z przepisów prawa. W przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody – podanie danych jest dobrowolne.
  7. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
  8. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez w/w administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 stycznia 2023 09:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Patryk Dobrzyński
Ilość wyświetleń: 78
26 stycznia 2023 09:05 (Patryk Dobrzyński) - Zmiana treści zakładki.
26 stycznia 2023 09:03 (Patryk Dobrzyński) - Dodanie nowej zakładki.
Zatrzymaj banner przewijany
Stowarzyszenie "Witalis"::Stowarzyszenie "Witalis"::